måndag 21. januar 2019

BW Offshore oppgraderer til IFS Applications 10

BW Offshore

IFS kunngjør at BW Offshore, en av verdens ledende leverandører av flytende produksjonstjenester til olje- og gassektoren har valgt å oppgradere til IFS Applications 10.

BW Offshore er et ledende oljeserviceselskap med en flåte bestående av 15 produksjonslagrings- og avlastningsfartøy (FPSO) i verdens største oljeregioner og med hovedkvarter i Oslo. I løpet av sine 30 år med produksjon, har selskapet gjennomført 40 FPSO og FSO-prosjekter. Siden 2007 har selskapet brukt IFS Applications globalt i organisasjonen for bedre oversikt og kontroll over prosjektene. I dag brukes løsningen av 1500 brukere, noe som lar BW Offshore styre avanserte produksjonsenheter og komplekse prosjekter etter de høyeste standardene på en kostnadseffektiv måte. IFS Applications 10 vil benyttes onshore og offshore i 13 land.

BW Offshore bruker IFS Applications for sine globale finanstjenester, logistikk, prosjektstyring, vedlikehold, lager, HR og dokumentbehandling. Løsningen støtter replikasjon mellom onshore og offshore-enheter. Spesifikk funksjonalitet for multivaluta og samsvarsløsninger i Brasil er også med i løsningen. Gjennom årene har BW Offshore tatt i bruk flere løsninger i ERP-systemet, som blant annet vedlikehold av riggene og dokumentbehandling. Ved å benytte så mye av funksjonaliteten som mulig i IFS Applications 10 kan BW Offshore redusere sine IT-utgifter og øke egen effektivitet.

– Vi vil ligge fremst når det kommer til IT og digitalisering og det er derfor vi har valgt å ta i bruk IFS Applications 10. Vi er veldig spente på den nye brukeropplevelsen til IFS Aurena, som er tilgjengelig på alle enheter. IFS Lobby lar alle brukerne enkelt tilpasse sine egne brukerflater til deres oppgaver. Slike løsninger gjør at vi kan strømlinjeforme forretningsprosessene våre og bli enda mer effektive, sier Fritz Ekløff, SVP for Corporate IT & Systems i BW Offshore.

IFS Applications 10 vil gi BW Offshore en integrert løsning som dekker alle områder av bedriftens virksomhet og bidrar til bedre kontroll over deres komplekse operasjoner. Implementeringen har allerede begynt og målet er at hele gruppen skal konsolideres på IFS Applications 10 innen fjerde kvartal 2019.

– BW Offshore er en av våre langsiktige partnere innen olje- og gassektoren og har bidratt til å utvikle veikartet for industriløsningene våre. Vi er veldig glade for at de ser fordelene ved å oppgradere til IFS Applications 10, som vil gi dem ny funksjonalitet og bedre effektivitet og kontroll for deres komplekse operasjoner. Vi ser en økende interesse blant våre olje- og gasskunder til å oppgradere, siden de innser at man må se fremover og investere i ny teknologi for å tilrettelegge for videre digitalisering, sier Elni Kullmer, Head of IFS Scandinavia.

Marketing Operational Manager Kine Ellefsen

Phone: 47 988 25 854